Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 mars 2022

Blixten från Titfield - film à la 1953

Blixten från Titfield (The Titfield Thunderbolt),
en brittisk komedi från 1953 om invånarna i brittiska Titfield som blir chockade när de får höra att järnvägen till byn ska läggas ner. Några entusiaster i byn bestämmer sig nu för att själva ta över driften av den älskade, men urmodiga, järnvägslinjen. De har dock bara en månad på sig att få ordning på verksamheten innan Transportministeriet kommer på inspektion. I rollerna: Stanley Holloway, George Relph, Naunton Wayne, Gabrielle Brune, John Gregson. Se: HÄR.

2 kommentarer:

Mösstanten sa...

Det låter kul. En gammal engelsk komedi kan lysa upp tillvaron. Finns på SVT-play såg jag.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, lite nostalgisk brittisk underhållning 😀