Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 mars 2022

blod - tisdagstrio


Man ska akta sig för vassa rostaggar.

Blodiga svärd är otäckt.

Blod i omlopp: Knäböj : om kvinnor och styrketräning (2021) av Sara Martinsson är en Augustprisnominerad bok om kvinnor och styrketräning.

Blod (i titel, handling eller på omslag) - tisdagstrio temat hos: Ugglan.

25 kommentarer:

femfemman sa...

Styrketräningsboken läser...eller åtminstone bläddrar....jag gärna i. Ha tn god tisdag! //Anna-Lena

Mösstanten sa...

Det var fyndigt att tänka på blodomloppet. Agatha Christiedeckarna har jag läst. Klassiker, kan man väl säga.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, Augustprisnominerad, lånade på biblioteket.

Mösstanten, ville undvika de allra blodigaste.

Monika sa...

Agatha Christie har jag läst 🙂

Sara Pepparkaka sa...

Trevliga alternativ du hade idag!

Robert W sa...

Tio små negerpojkar har jag läst. Den andra Christie-boken tror jag inte att jag känner igen..

Ama de casa sa...

Snygg triss igen! Fast bok nummer 2 är inte helt PK idag tror jag... ;-)

Vargnatt sa...

Christie är alltid bra :)

Rämmengården sa...

Kul tips tack så mycket!

Sanna sa...

Styrketräning för kvinnor är ett av mina favoritteman!

znogge sa...

Det blev en intressant trio :D

Önskar en fin tisdag!

Mrs Calloway sa...

väldigt länge sedan jag läste Christie. boken om att böja på knäna har jag haft hemma, men behöver nog fräscha upp mina kunskaper

C.R.M. Nilsson sa...

Styrketräningsboken är jag nyfiken på.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, viktiga övningar för alla åldrar.

C.R.M. Nilsson, intressant historia hur kvinnor behandlas olika, inte förrän år 2000 var damer välkomna att ställa upp i OS. Intressant, personlig berättelse om villkor för kvinnors styrketräning, bra research.

Lottens Bokblogg sa...

Agatha Christie passar i nästan vilken trio som helst

Lena sa...

Christies böcker har jag läst.

Mia Eggimann sa...

Miss Marple är en härlig karaktär.

Cinnamon sa...

Christies bok har jag läst fast nu heter den väl Och så var det bara en?

Hanneles bokparadis sa...

Mia, Poirot är min favorit, också.

Cinnamon, så hette den från början, även på engelska.

Klimakteriehäxan sa...

En fördel med Christie är enligt mig att hon inte är särskilt blodig! Till skillnad mot många andra krimförfattare.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, precis, gillar inte för blodiga historier.

Ylva sa...

Vi har kastat alla Ten little niggers och Tio små negerpojkar på skolan.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, jag förstår, det var en sån jag hittade på bibliotekets gallringshylla.

Åsa sa...

Christie har jag läst. Förstås. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, hon är inte så blodig 🙂