Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 mars 2022

filmklubbens död #181

Bibliotekets filmklubb hade corona-paus och nu har bibliotekarien pensionerat sig, medlemskortet (som man måste ha för att biblioteket ska få visa film gratis) blir bokmärke till den underbara boken Filmälskarens guide till Paris av Eva Lindfors, Marie Öhgren, hela 200 platser från 158 filmer
visas med fina foton.
 Kanske även Gerd, och BP har bokmärken.

10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Ett perfekt bokmärke till den boken :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, ofta hittar jag passande böcker till bokmärken 🙂

znogge sa...

Jag tror faktiskt att vår filmklubb också lagt ner. Behovet finns kanske inte riktigt kvar heller...

Ha en fin lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det var lite som gå på bio, se trevliga filmer tillsammans med andra, gratis.

Geddfish ♥ sa...

Jag har också varit med i en biblioteksfilmklubb. Jag har inte fortsatt. Trots att jag gillade det. Vi fikade efteråt.

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ vi hade ingen fika men trevligt ändå...
Bokcirkeln bjuder på fika 🙂

femfemman sa...

Och bion i Tranemo har också lagt ner. Det finns någon kulturklubb kvar, men de visar alldeles för smala filmer för att passa denna tant.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, vi har också ett kulturhus som visar filmer igen, efter pandemin, duktigt av dig att bedöma en film innan du sett...

BP sa...

Det bokmärket verkar ha några decennier på nacken. Du verkar vara som min man en riktig ekorre:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, bokmärket är tre år, trodde jag skulle använda det igen….