Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 mars 2022

läser sällan e-böcker - helgfråga

Nej, det blir inte så mycket e-böcker, utom undantagsvis. "Mina" böcker finns sällan som e-böcker, har dock slutat att köpa dyra tidningar, läser dem på biblioteket, eller Readly.

Med tanke på miljön borde man läsa mer e-böcker. Läser du e-böcker?
undrar: Mia i Helgfrågan.

14 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

jag lyssnar en hel del särskilt under promenader. men det är svårt att hitta bra titlar. deckare finns det hur många som helst, men det har jag inte tid med

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, brist på intressanta titlar är ett problem, barnen säger att jag borde börja lyssna på böcker, gillar göteborgsk lokalradio ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Fattar inte att det kan finnas brist på titlar - snart sagt varenda nyutkommen bok finns både i e-version och inläst! Värre kanske med riktigt gamla saker.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, nyutkomna böcker lånar jag gratis på bibliotekt

femfemman sa...

Nix, har aldrig läst ebok...Vill hålla i en riktig bok... gammaldags? Javisst!

Mia Eggimann sa...

Tidningar köper jag aldrig, de är lika dyra som en pocket

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, tillgång och efterfrågan kanske

Mia, precis, tidningar är väldigt dyra.

Robert W sa...

Jag vill hålla boken i händerna.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, det vill jag också, men läser Göteborgs-Posten ofta i min iPad

Mösstanten sa...

E-böcker är inte min grej men jag läser dagstidningen på nätet. Lånar mycket böcker på bibliotek.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, samma här, lånar mycket på biblioteket och läser Göteborgs-Posten i min lilla iPad.

FrökenChristina sa...

Jag läser nya i e-bok. Däremot vet jag att Novellix har många noveller digitalt och det är bra om man som jag vill läsa för att ev. köpa till arbetet.

Åsa sa...

Både gammalt och nytt finns ju i tryckt form på biblioteket än så länge. För väl det!

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, båda kompletterar varandra.

Åsa, toppen med bibliotek.