Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

31 mars 2022

mina läsplatser - helgfråga

Helst dagsljus, vi har flera läsplatser; går runt efter dagsljus. Vi har altan åt alla väderstreck, på sommaren går jag runt huset, väljer plats beroende på vädret, skugga i varmt väder. Kan tyvärr inte läsa i bil, mår illa. Dricker och äter inte, gillar fotstöd (se header).

När du läser: Hur ordnar du det då för dig?
undrar: Mia i Helgfrågan.
påfågelsrummet har jag rosa stege, viktig; bokhyllorna når till taket och jag är kort. Ett litet vridbart läsbord för tunga böcker, fotpall, flera olika lampor.

15 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Wow vilket rum.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, älskar att sitta där med alla mina böcker 📚

Linnea/Bokblomma sa...

Så härligt att ha en sådan altan! :)

Robert W sa...

Att gå runt efter dagsljus var avancerat. Stilpoäng för det!

Hanneles bokparadis sa...

Linnea, jag är lite väderkänslig, uppskattar skugga varma sommardagar, och sol vid frukost.

Robert W, inte så stort men läsfåtölj får plats, finns några på lämpliga platser 🙂

Mrs Calloway sa...

härligt med uteläsning. jag äter och dricker gärna något icke - klibbigt när jag läser. härligt bokrum

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, ett hörn med sol och le så kan man redan sitta ute med filt, mysigt. Äter och dricker när jag ser på film.

znogge sa...

Jag tycker inte heller om att läsa i bilen men om jag åker buss fungerar det alldeles utmärkt. Lite märkligt men så är det. Jag läser gärna i min ställbara säng. Så bekvämt!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det förstår jag, låter skönt! 🙂

Mösstanten sa...

Sängen, även på dagen, är den bästa läsplattan. Jag sitter upp i sängen och läser, ligger inte.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, skönt för då har man stöd på benen.

Ama de casa sa...

Jag kan inte heller läsa i bil, men i buss går det bra. Det tycker jag är lite konstigt faktiskt.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, ibland kan jag må dåligt när jag läser i dessa snabba tåg...

Lena sa...

Mysigt rum och så sött med rosa stege.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, trivs i detta rum, glad när jag hittade min rosa stege.