Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 april 2022

boktips från biblioteket - helgfråga

Boktips från biblioteket, andra bokbloggare,
recensioner i Göteborgs-Posten,
mejl från förlag och bokaffär, Babel, facebookgrupper.

Var får du dina boktips ifrån?
undrar: Mia i Helgfrågan.

10 kommentarer:

femfemman sa...

Du ger ju en hel del. Och så finns tidningarnas topplistor! Där finns en hel del böcker som passar för mej!

Mia Eggimann sa...

Jag läser aldrig tidningar eller ser på tv, så där hämtar jag inte mina boktips.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, jag för andras tips vidare i bloggen.

Mia, jag läser gärna litterära tidskrifter.

Mrs Calloway sa...

biblioteket får jag inte många tips ifrån, faktiskt.författarbesök brukar jag gå på, men det rör sig oftast om redan kända namn

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, biblioteken har visningshyllor med nyheter, och med olika teman, och bibliotekarie visar böcker de tyckt om.

znogge sa...

Jag får mina från andra bloggare, biblioteket, bekanta och olika tidningar.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, härligt, världen är full av bra boktips! 🙂

Lena sa...

Det finns många bra ställen att hitta boktips nuförtiden.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, verkligen, för alla smaker.

Åsa sa...

Ja, tipsvägarna är många. :)