Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 april 2022

sommarböcker - helgfråga

Läser gärna trädgårdsböcker, bokklubben ska prata om Flicka, kvinna, annan av Bernardine Evaristo.


Nu är det vår och då får man kataloger för sommarböcker. Har du sett någon sommarbok du längtar efter att sätta tänderna i?
undrar: Mia i Helgfrågan.

13 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Trevliga böcker ska bli intressant att höra vad du tycker om dem

Hanneles bokparadis sa...

Mia, riktigt bra allihopa, tror jag.

Mrs Calloway sa...

Avallone och Keegan tänker jag nog läsa. men en vet aldrig riktigt vad det blir till slut.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, läsplaner kan förändras snappt.

znogge sa...

Jag kan inte säga att jag läser någon speciell genre mer sommartid men på stranden väljer jag oftast något lättsamt.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, och strandböcker ska inte vara för tunga.

Mösstanten sa...

Sommar av Ali Smith ska jag i alla fall läsa. Och någon deckare.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, Ali Smith är intressant nutidsförfattare.

Klimakteriehäxan sa...

Hittade just tre böcker om mat och trädgård som jag inte visste att jag hade ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, lite bättre koll har jag…

Lena sa...

Tack för tipsen.

Åsa sa...

Trädgårdsböcker är väldigt gångbara såhär års, kanske särskilt i år?

Hanneles bokparadis sa...

Lena, riktigt bra böcker.

Åsa, särskilt i år kanske, många kan ju inte resa utan pass...