Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 maj 2022

m-a-j - bokstäver - tidsdagstrio


Modersmjölken av Nora Ikstena.

Adrenalina av Zlatan Ibrahimovic.

Jorden runt på 80 träd av Jonathan Drori.

Maj (en bok på varje bokstav i månadens namn)) - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

23 kommentarer:

Mösstanten sa...

Intressant trio. Modersmjölken har jag ju läst och den är så bra, rörande och vacker.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, Nora Ikstenas bok innehåller mycket tankar, om livet.

Monika sa...

Jorden runt på 80 träd var en fyndig titel 🙂

znogge sa...

Kul trio. Tvåan har jag läst min inte övriga. Gillar den tredje bokens kluriga titel :D

Vargnatt sa...

Inte läst någon av dem, tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, intressant resa bland träd 🙂

Vargnatt, bra böcker alla tre.

Klimakteriehäxan sa...

Fin trio! Kan tänka mig att läsa Zlatan, faktiskt.

Rämmengården sa...

Tre bra boktips. Jag har inte läst dem.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, Zlatans kärleksförklaring till frun ❤️

Nina, tre riktigt bra böcker.

Mrs Calloway sa...

har läst Ikstena men inte de båda andra. gillar Zlatan. evt lånar jag boken

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, visst är bibliotek toppen!

Ama de casa sa...

Zlatans bok skulle jag vilja läsa :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, tyckte mycket om den.

Maria sa...

Modersmjölken kan vara den bästa boken jag har läst i år. De andra två verkar vara bra böcker!

Hanneles bokparadis sa...

Maria, jag är glad att jag har läst Modersmjölken

Lena sa...

Intressant trio. Tack för tipsen.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, olika men alla tre är bra.

C.R.M. Nilsson sa...

Jorden runt på 80 dagar tror jag att jag läste som barn, men inte kommer jag ihåg något av den.

C.R.M. Nilsson sa...

Jag läser som en kratta på morgonen XD Jorden runt på 80 träd har jag inte läst.

Ugglanoboken sa...

Gillar din blandning! Modersmjölken har jag precis börjat på - den är nästa bok i min bokcirkel.

Hanneles bokparadis sa...

C.R.M. Nilsson, vissa böcker passar till omläsning.

Helena, finns mycket att diskutera i Modersmjölken.

Åsa sa...

Jorden runt på 80 träd låter annorlunda.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, riktigt intressant bok.