Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 juni 2022

aldrig hundöron - helgfråga

Aldrig hundöron, varken i egna eller i andras böcker. Enkelt med post it eller små stickn, om man vill markera viktiga platser - om man exempelvis vill blogga om någon bok.
Lånade en gammal biblioteksbok, fullt med hundöron 🙁

Hur är det med dig, använder du bokmärken eller gör du hundöron? undrar: Mia i Helgfrågan.

16 kommentarer:

Robert W sa...

Jag håller med. Aldrig hundöron!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, hundöron är verkligen tråkiga i biblioteksböcker!

femfemman sa...

Blir t.o.m i biblioteksböcker ibland... chihuhuaöron. Skäms på mej...

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, inte kul att låna en sån bok 🙁

Klimakteriehäxan sa...

Folk som viker hundöron i biblioteksböcker borde tas i det egna örat. Hårt.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, några tror att det är fritt fram att även göra understrykningar i låneböcker...

Rämmengården sa...

Inte kul med hundöron i böckerna 🙄

KajsaLisa sa...

OGillar inte heller hundöron, kanske okej i billiga pocketböcker, dessutom behövs dom ju inte man kan ju stoppa in vad som helst så länge det är platt.

Hanneles bokparadis sa...

Nina, verkligen inte, det händer att man läser om en bok, så tråkigt med gamla hundöron.

KajsaLisa, priset på boken avgör inte, jag är rädd om alla mina böcker.

Mrs Calloway sa...

aldrig ett hundöra i någon som helst bok. det finns så väldigt många sätt andra att markera. jag stryker gärna under i mina egna böcker, men aldrig i någon annans och allra minst i en biblioteksbok

Mösstanten sa...

Inga hundöron här. Det är ett otyg. Däremot har det hänt att jag har använt såna där små postitmarkeringar. De förstör ju inte böckerna.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, håller med dig, inga hundöron ens i "billiga" pocket, så tråkigt med fördärvade biblioteksböcker.

Mösstanten, de små post it är bra, ramlar inte heller.

Åsa sa...

Tråkigt när biblioteksböcker behandlas så respektlöst.

Mia Eggimann sa...

Det finns fina bokmärken

Lena sa...

Håller med, aldrig hundöron.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, verkligen, verkar som vissa läser trio sidor och börjar vika hundöron...

Mia, finns passande bokmärken för alla smaker.

Lena, jag är rädd om mina pocketböcker också.