Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 juni 2022

mysig utmaning med 11-åringen

Barnbarnet har börjat läsa Percy Jackson-serien som börjar med Född till hjälte av Rick Riordan. Typ 1744 sidor om man läser hela serien, hon kan läsa på engelska också. Författaren väver in den grekiska mytologin i handlingen och det har barnbarnet berättat om, hon kan mer än jag. Nu önskar hon att jag också ska läsa, så vi kan diskutera. Det kan man väl inte säga nej till!

8 kommentarer:

femfemman sa...

Vilken utmaning! Nej, den kan man förstås inte säga nej till.

Mösstanten sa...

Det kan man kalla en riktig utmaning! Du ersättare väl hur det går?

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, trevligt och gulligt att barnbarnen intresserad av böcker, och vilja diskutera med mormor ❤️

Mösstanten, jag har sagt att jag inte läser så fort.

Ama de casa sa...

Nej, det kan du ju inte säga nej till - ha en mysig lässamvaro!

Klimakteriehäxan sa...

Underbart! Verkligen!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag behöver ju inte läsa hela serien...

Klimakteriehäxan, jag har väl drömt om detta 🙂

Znogge sa...

Det kan man absolut inte göra! Att läsa samma böcker och sedan diskutera är mycket berikande och det gäller alla oavsett ålder.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, visst är det roligt när barnen tycker om att läsa böcker!