Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 juni 2022

förberedelser inför Londonresan 🇬🇧

hittade Harry Potter-dvd på loppis för 10 kr, såg med 8-åringen.

9 kommentarer:

znogge sa...

Perfekt för det gäller att komma i stämning så att säga :D

femfemman sa...

Avundsjuk... jag är avundsju-uk...på er Londonresa.
Hoppas komma iväg dit i höst, med maken. Tre år sedan senast!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, precis, så tänkte jag också 🙂

Anna-Lena, barnbarnen har väntat över två år, och vuxit...

Jokke sa...

Jag tycker om hela serie.

Hanneles bokparadis sa...

Jokke, jag har inte läst, men sett filmerna.

Jossu sa...

Vad trevligt med en Londonresa. Hade jag rest dit hade jag nog också valt att se eller läsa lite Harry Potter för att komma i stämning.

Hanneles bokparadis sa...

Jossu, det var för länge sen jag såg filmerna 🙂

Mösstanten sa...

Verkar väldigt mysigt.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, i morgon ska vi till filmateljén där de gjorde Potter-filmerna