Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 juni 2022

Simone de Beauvoir bor hos oss #191

Nytt bokstöd hos Novellix, Simone har en egen hylla hos mig.

Kanske även Gerd och BP har bokmärken.

11 kommentarer:

znogge sa...

Så trevligt och snyggt!

Ama de casa sa...

Du har verkligen både många och fina bokstöd :-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, kommer pryda fint min Simone de Beauvoir-hylla.

Ama, och böcker som hör till 🙂

Geddfish ♥ sa...

Vilket vackert bokstöd!
tack för tipset om Ordapoteket, kollade länken!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ har många av Simone de Beauvoirs böcker.
Ordapoteket är faktiskt riktigt kul lyrikprojekt.

Klimakteriehäxan sa...

Jag har fortf inte köpt Selma, så nån Simone blir det inte hos mig.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag är osäker om du förstått hur dessa bokstöd fungerar, de tar ingen plats, utan stödjer bara

BP sa...

Ett minst sagt annorlunda bokstöd. Jättesnyggt:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, stöder fint mina böcker av Simone 📚

KajsaLisa sa...

Jag har tyvärr bara läst hennes gubbe, Sartre.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, hon är mycket bättre.