Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 juli 2022

Harry Potter-kokbok #196

Den inofficiella Harry Potter-kokboken : från kittelkakor till Knickerbocker Glory - över 150 magiska recept för både trollkarlar och mugglare, fina användbara brittiska recept 🇬🇧 Vi besökte Harry Potter i London med barnbarn i juni och vi drack söt Butterbeer ur muggar som nu souvenirer i Potter-hyllan.
Jag köpte även fyra magnet-bokmärken som jag inte hittar hemma... märkligt, tror att liknande kan köpas på Science Fiction-bokhandeln i Göteborg, ska dit med barnbarnen och kolla, där finns också trevligt café.
Kanske även Gerd, och BP har bokmärken de hittar.

12 kommentarer:

Rämmengården sa...

Låter spännande med en Harry potter kokbok. Tråkigt när bokmärken försvinner. Hoppas du hittar dem.

Hanneles bokparadis sa...

Nina, mina souvenirer, tappar inte ofta saker

Carita Liljendahl sa...

Jag är ingen Harry Potter-fan - men det här är ju helt klart nåt fint för dem som gillar serien :-)

Hanneles bokparadis sa...

Carita, jag har sett filmatiseringar, och jag förstår varför Potter-böckerna så populära; de berättar ju hur det är att vara ung och växa upp!

Geddfish ♥ sa...

Säger samma som Carita, jag är ingen Harry Potter fan. Inga bokmärken hade jag heller snyft.

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ många lite äldre har också glädje av Potter-böcker.

BP sa...

Bokmärkena dyker nog upp igen när du minst anar det. Det brukar bli så. Å HP:s bokmärken är ju nåt alldeles speciellt.

Hanneles bokparadis sa...

BP, så är det ofta, jag har nog små tomtar här som gömmer saker 🧑‍🎄

enligt O sa...

Spännande! Hade gärna gjort samma besök.

Hanneles bokparadis sa...

enligt O, det blev Potter, musikal, museum, vaxkabinett, barnbarnen helnöjda 😃

KajsaLisa sa...

Vilken kul ide, när man köper så kallad merch, ( slang för tröjor och annat rockband säljer) så har man ofta ingen användning för det,men här kan man skapa själv.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, fanns mycket roligt hos Harry Potter.