Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 augusti 2022

20 snabba om sommaren

hittade hos Enligt O:
Välj mellan två alternativ och tänk snabbt.

rån eller bägare? rån kan man äta med en hand när man leder cykeln.
mjukglass eller kulglass? romrussin.
sjö eller hav? tio minuter med cykel.
stad eller strand?
vitt eller rosé? till räkor.
deckare eller feelgood? dålig på deckare.
pocket eller e-bok?
ljudbok eller poddar? inget.
äta ute eller äta inne?
sol eller skugga?
fotbolls-EM eller friidrotts-VM? hört maken i bakgrunden.
badare eller badkruka? badhus med barnbarn på vintern.
läser mer eller mindre på sommaren? ungefär samma, skönt läsa ute.
hemma eller borta? trivs hemma.
läslistor eller fri läsning?
planera eller vara spontan? dålig på att planera.
Emma Hamberg eller Emily Henry? båda ok.
vattenmelon eller honungsmelon?
bubbligt eller stilla vatten? kranvatten miljövänligt.
Anders de la Motte eller Anders Roslund? pass.

8 kommentarer:

enligt O sa...

Vad trevligt att få ta del av dina svar. Gillar att ha sportsändningar i bakgrunden även om jag inte tittar aktivt. Det är barndom för mig!

Mrs Calloway sa...

jag har också sportsändningar "bredvid". ägnar mig sällan helt och hållet åt dem förutom när det är VM och OS. gillar att planera men är inte främmande för att ändra planer. uteläsning är underbart

Anki sa...

Jag läste en roman av Emily Henry, tyckte inte om den. :D

Hanneles bokparadis sa...

enligt O, vissa barndomsminnen lever vidare.

Mrs Calloway, jag är urdålig på planering.

Anki, tur att det finns böcker för alla smaker 🙂

Linnea/Bokblomma sa...

Verkligen härligt med havet! Är uppvuxen vid havet och kan sakna det nu när jag bor i Umeå.

Hanneles bokparadis sa...

Linnea, Umeå är fint på många andra sätt.

femfemman sa...

Kul grej! Kanske kopierar den i morgon...
Föredrar strand före stad.... glass... tja... helst hemgjord kulglass... absolut inte GB... möjligen SIA. Och det där med ebok eller ljudbok... det är inget för mej heller. Ha det fint!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, ligga på strand är inte min grej… gillar storstäder 🙂