Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 september 2022

gratis är gott

tanten betalar inte extra för musik, ser filmer i svt och lånar böcker på biblioteket, men jag har en gratis app i min smarta telefon med typ femtio brittiska radiokanaler med alla möjliga olika genrer 🇬🇧

9 kommentarer:

Mösstanten sa...

Bibliotek, SVT osv betalar vi för genom skatten förstås. Men det gör också att vi har tillgång till ett stort utbud. Radioappen passar dig bra, kan jag tänka.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, ja, vi betalar mycket genom skatten: sjukvård, skolor, vägar... och därutöver finns många olika val

Znogge sa...

Mycket finansieras via skatterna men nog har vi fantastiska bibliotek.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, och jag tipsar om en bra gratis app som har en del reklam 🙂

Ylva sa...

Bibliotek är det bästa! <3 Visst är vi bortskämda med allt som är gratis.

femfemman sa...

Bara de är bra på att prata engelska, så är det ett tacksamt tips. Önskar att alla vore lika tydliga som Charles 3 eller Dacid Attenboruogh...Då lyssnar jag gärna...

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, svenskt bibliotek är fantastiskt, med alla fina föredrag och mycket annat.

Anna-Lena, lite olika dialekter också från hela England, lite skotska

Hannas krypin sa...

Åh vilken smart app!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, man kan hitta både teater, nyheter, olika musik till promenader 🇬🇧