Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 oktober 2022

Afternoon Tea på Thorskogs Slott

Afternoon Tea på Thorskogs Slott, vilken upplevelse!

med pajer, bakverk, frukt, champagne
med scones, ostar, marmelader, snittar

En minnesvärd upplevelse!
En solig promenad i slottsparken.
Äldste sonen gifte sig på slottet förra året.

15 kommentarer:

Ylva sa...

Jag har föreslagit min vän i Mölnlycke att vi ska åka dit någon gång.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, inte alls jättelångt från Göteborg, fantastisk upplevelse!

Robert W sa...

Det låter verkligen fantastiskt!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, fin present av barnen 😍

femfemman sa...

Bästa presenten man kan få, det är rn upplevelse. Gärna tillsammans med nära och kära. Ser väldigt gott ut!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, eller hur, fint minne man kan glädjas åt länge 😀

znogge sa...

Åh, så gott och tilltalande det såg ut!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, otroligt gott! De har inte haft mer än tre tillfällen per år, fint att dottern bokade 🙂

Anki sa...

Ojdå, hur läckert! :)

BP sa...

WOW! Dregel, dregel! Helt lyckat! Tack för att du delar med dig, så att även jag som nollåtta kan dregla;-)

Hanneles bokparadis sa...

Anki, så otroligt gott!

BP, behövde inte åka till England för att njuta! 😋

Äventyret framtiden sa...

Afternoon tea som är så trevligt och det du visar är så läckert, så läckert. Nu blev jag inspirerad av att bjuda in vänner på afternoon-tea när mörkret sänker sig även här. Clotted cream och scones...jag har anordnat några afternoon-tea-tillfällen på Ålands Sjöfartsmuseum. Jättetrevligt var det, men det du var på är överdådigt i jämförelse med mitt/vårt cateringuppdrag.

Hanneles bokparadis sa...

Karin, jag har några svenska och engelska böcker om Afternoon Tea, man kan göra det hur enkelt eller lyxigt som helst!

KajsaLisa sa...

En äkta afternoon tea, känner inte till platsen men säkert närmare mig än London. Den bästa jag upplevt var på Varuhuset Harrods.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, helt underbart, dryg halvtimme norr om Göteborg. Åt Afternoon Tea på Harrods med dottern för tjugo år sedan.