Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 oktober 2022

arabiskt #205

Himlakroppar (Celestial Bodies)
av Jokha Alharthi, som är född i Oman, författare med en doktorsexamen i klassisk arabisk litteratur. Den första arabiskspråkiga författaren som tilldelats Booker International Prize (2019) för sin roman som publicerades på engelska. Boken berättar om en liten by i Oman där tre systrar lever. I biblioteksboken fanns det ett bokmärke, osäker vad som står där.
Kanske även Gerd och BP har bokmärken..

10 kommentarer:

femfemman sa...

Den ska jag absolut kolla upp. Tack för tips!

Geddfish ♥ sa...

Annorlunda bokmärke på arabiska, men kul 🔖📚

Znogge sa...

Så fint bokmärke. Hade varit roligt att veta vad där står.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, en resa i läsfåtöljen till en annan värld.

Geddfish ♥ inte sett förut.

Znogge, visst blir man nyfiken 🙂 jamalon är tydligen en bokhandel

wiolettan sa...

Intressant att läsa om hur andra kan ha det i länder så olik vårt land.
Fint bokmärke. Jag tycker om bokmärken och har rätt många, men av någon konstig anleding har flera bara försvunnit.
Trevlig helg önskar jag dig.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, trevligt att resa med böcker och lära sig, jag har bokmärken i en liten ask. Ibland är det kul att hitta ”rätt” bok till bokmärket.

BP sa...

Läckert bokmärke i helt rätt färg. Men visst hade det varit roligt att kunna läsa vad som står där.

Hanneles bokparadis sa...

BP, lustigt att bokmärket i en biblioteksbok

Tantaugusta sa...

Den där boken tyckte jag om minns jag.

Hanneles bokparadis sa...

Tant Augusta, annorlunda familjesaga.