Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 november 2022

återvinning #210

Fina mellanläggsskivor i teförpackningen, och omslaget har en fin blir som blir perfekt bokmärke. Kanske även Geddfish ♥ och BP har bokmärken.

12 kommentarer:

femfemman sa...

Ni är kreativa, ni bokmärkessamlare, som ser "allt"som bokmärken. Hittade några kort på bibblan senast... gratiskort... som jag tog med som bokmärke. Räcker ju att jag har hundöron på egna pocketböcker.
Ha en god dag! //Anna-Lena

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, jag skulle aldrig göra hundöron i mina egna pocket, är rädd om mina böcker, men fint med bibliotekets bokmärken.

Znogge sa...

Alldeles perfekt som bokmärke och helt rätt form!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, och ganska snyggt 🙂

wiolettan sa...

Bokmärken har jag inte så många, men jag har ett som jag fick i Brasilien och det är jag extra rädd om.
Ditt är ju jättefint.
Trevlig helg.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, vissa bokmärken kan vara riktigt trevliga minnen, ha det gott!

Geddfish ♥ sa...

Jag har alltid haft ett bokmärke i mina böcker. Nu läser jag inte pappersböcker längre men kan låtsas. Jag lyssnar ju.
Snygg bokmärke hos dig!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ önskar att mina närsynta bra ögon orkar läsa länge till, men bra att det finns alternativ.

Anki sa...

Teförpackningar är ofta väldigt vackra. Ett perfekt bokmärke!

Hanneles bokparadis sa...

Anki, speciellt engelska teförpackningar 🇬🇧

BP sa...

Gillar texten på fejkbokmärket. Den passar ju perfekt till en stund i läsfåtöljen med en god bok:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, eller hur! 📚 ☕️