Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 november 2022

önskenyutgivning - helgfråga

något mer av Thommie Bayer på svenska.
Jane Gardam på svenska.
något av Ali Smit, fast hon har böcker på gång.

Finns det någon författare som du vill ska ge ut en bok. I så fall vilken?
undrar: Mia i Helgfrågan.

16 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

Jane Gardam finns väl på svenska? vill du att det översätts flera? JG är 94 år.

znogge sa...

Jag hade gärna sett en fortsättning på Doktor Zjivago men det kommer aldrig att hända.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, finns flera böcker som inte blivit översatta 🇬🇧

Znogge, många bra böcker där man inte kommer att få någon fortsättning.

Bokdamen sa...

Intressant. Finns många som en vill ska komma med nytt.

Robert W sa...

Jag har inte läst något av de författarna, så jag har tydligen en del att ta igen.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, ändå finns det tillräckligt med böcker

Robert W, allt hinner man inte med.

Mösstanten sa...

Jane Garda och Thommie Bayer måste jag titta närmare på.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, tyckte mycket om deras böcker.

Anna i Portugal sa...

Inga författare jag känner till. Jag önskar en ny bok av Deon Meyer (fast det kom en nyligen som jag redan läst).

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Porugal, så snabbt hinner ju författare inte skriva nya böcker 🙂

Mia Eggimann sa...

Böckerna av Jane Gardam har jag sett och funderat på att läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jag tyckte mycket om hennes trilogi.

Sandras dagar sa...

Jag har inte läst någon av författarna men varit nyfiken på Jane Gardams böcker ett tag. Vad gillar du med Gardam?

Hanneles bokparadis sa...

Sandra, jag tyckte mycket om Gardams triologi 🇬🇧

Åsa sa...

Oj, känner inte alls till något av detta.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, det är väl bra att få nya tips! 🙂