Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 december 2022

bokutmaningar - helgfråga

Kul att Tisdagstrio, Kaosutmaning och Fem en fredag fortsätter.

Snart har vi ett nytt år framför oss. Finns det några bokutmaningar du ska anta?
undrar: Mia i Helgfrågan.

13 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

jag håller med om att det är tre roliga utmaningar. jag hittade några till...

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, klart att de kan bli fler...

Mia Eggimann sa...

Fem en fredag har jag aldrig varit med på

Hanneles bokparadis sa...

Mia, har inte direkt med böcker att göra, finns en hel del roliga utmaningar.

Anki sa...

Helmet-läsutmaning ska jag delta i. :) Och jag har många gamla utmaningar också, t ex alla böcker som har vunnit Finlandia-priset.

Bokdamen sa...

Ett par utmaningar och lite aktiviteter när jag har möjlighet är lagom.

Anna i Portugal sa...

Nån bokutmaning blir det nog inte. Fem en fredag hänger jag på ibland, när temat passar jag mig och jag har plats bland inläggen.

Hanneles bokparadis sa...

Anki, vissa utmaningar får ta sin tid 🇫🇮

Bokdamen, man läser ju det man har lust och tid till.

Anna i Portugal, det låter precis lagom.

Klimakteriehäxan sa...

Jag tänkte varken på Fem fredagsfrågor eller Veckans kulturfråga som bok- relaterade, även om de är det ibland.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, Veckans kulturfråga är ganska bokrelaterad

Robert W sa...

Jag tycker också att de tre är roliga, även om jag missar Fem en fredag ibland. (Den är ju den minst bokrelaterade)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, inte hela världen att missa 📚

Åsa sa...

Ja, Tisdagstrio kanske man kan se som någon slags utmaning förstås. :)