Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 december 2022

julläsning ⭐️ helgfråga

Juldagar : 12 berättelser och 12 festmåltider
av Jeanette Winterson. På natten när bara tomten och jag är vakna kan det vara mysigt att läsa något juligt, dricka lite glögg och äta pepparkakor.

På lördag är det julafton. Vad är planen, tror du att du hinner läsa något?
undrar: Mia i Helgfrågan.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Själv var jag på bibblan nyligen så tre böcker finns på lager. Läsa kommer jag att göra :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, visst är det toppen med våra bibliotek 📚

Klimakteriehäxan sa...

Blir påmind om den där boken varje jul, men det blir inte av att jag läser den!

Mrs Calloway sa...

å, en sådan duk hade vi i mitt föräldrahem också! har också Winterson och en hel massa andra julböcker

femfemman sa...

Kan nig bli en stund i kväll. maken ska se på fotboll!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, innehåller julhistorier och brittiska julrecept 🇬🇧

Mrs Calloway, duken med påfåglar 🦚 är loppisfynd

Anna-Lena, trevligt för dig 📚

Lena sa...

Den boken är jag sugen på att läsa.

Åsa sa...

Ser ut som passande julstämnings-läsning. :)

Hanneles bokparadis sa...

Lena, en bok man kan plocka fram varje jul 📚

Åsa, lite som brittisk jul 🇬🇧