Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 december 2022

julskyltning på mitt favoritantikvariat

Favoritantikvariat Faust vid Götaplatsen med traditionell julskyltning.
utan julbelysning enligt tradition
Same procedure as last year.

6 kommentarer:

Anki sa...

Det var synd att jag inte hade mycket pengar när jag besökte Göteborg 2017. Skulle ha besökt bokaffärer där!

Hanneles bokparadis sa...

Anki, det finns fyndhörna med billiga böcker, och inte dyrare än nya böcker!

Znogge sa...

Varför ändra på ett vinnande koncept? De har garanterat sina kunder ändå.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, decembermånadens höjdpunkt 🎄⭐️🎁 alla antikvariat har det tufft, inte många kvar.

Freedomtravel sa...

Wow, vilken snygg julskyltning! Den gillar jag! :)

Hanneles bokparadis sa...

Helena, väldigt personligt och annorlunda 🎅🏻