Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 december 2022

röra - fem en fredag

1 Vad har nyligen rört till sig hos dig? fint nu när vi packat alla julklappar.
2 Omger du dig generellt med ordning eller oreda? måttfullt kaos.
3 Vilken röra äter du helst? äter allt... som bjuds.
4 Var förvarar du alla de där småsakerna som inte har en egentlig plats? en del hamnar på skrivbordet.
5 Vad har du nyligen behövt reda ut? pågående nöje ordna bland böcker 📚

Röra Fem en fredag hos: ElisaMatilda.

23 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

jag har nslagningen av julklappar kvar. samt undanplockninga av tusen och en små saker som dräller precis överallt

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, vi har firat ett par födelsedagar och tyckte att det var praktiskt att leverera julklappar då 🎁 🎁

wiolettan sa...

Här hos oss har vi ingen oreda alls för tillfället för jag vägrar att stressa, för jag kan inte det. Oredor kommer för det mesta av stress hos mig.
"Utanpå" är det ordning och reda.
Ha det fint, med eller utan oreda.
Trevlig helg!

Kina sa...

Jag blir stressad av oreda hemma. Men struntar fullkomligt i om andra har det rörigt. Bara det är rent!

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, stress inte bra för mig heller, men lite oreda hemma ok 🙂

Kina, med fyra barn i huset fick man vänja sig vid oreda 💕

Violen sa...

Skön känsla när man har plockat undan och det ser snyggt ut, Jag slog in julklappar i går och plockade undan efter mig.
Ha en skön fredag!

femfemman sa...

Vill gärna ha ordning. Oaf synlig sådan. Röran existerar i skåp och lådor. Där syns den mindre.😊🤩

Hanneles bokparadis sa...

Violen, skönt att ha det gjort 🎁

Anna-Lena, jag gömmer inte röran 🙃

Klimakteriehäxan sa...

Klokt av dig att ha klapparna klara. Det har inte jag.

Äventyret framtiden sa...

Jag orkar inte stressa med att städa perfekt överallt. Det som inte hinns och orkas med väntar snällt tills jag känner för det. Julen kommer, julen går. Men rent ska det vara. Jag tröstar mig med att när mörkret sänker sig så ser man ändå inte allt som är ogjort.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, ville leverera på födelsedagskalaset 🎁

Karin, slutade julstädning för längesedan, dessutom inte bara min uppgift 💕

Bokdamen sa...

Måttfullt kaos låter…måttfullt;)

Susjos sa...

Låter bra med måttfullt kaos, känner igen mej!
Och jag äter också de röror som bjuds, mums med röror!
Ha en fin helg.

Paula sa...

Kreativt pepparkakshus! Jag är stökig i allt jag gör och min dotter är pedanten som springer i hasorna och städar efter mig...

BP sa...

Å jag som trodde att jag visade upp världens röra. Men det var ju ingenting jämfört med din hög av allt möjligt. Ser ut som "skräpet" bara behövs svepas ner i en stor sopsäck;-)

Christina Karlsson sa...

Ja, nog kan det bli rörigt när man packar in julklappar, gör egna julkort eller drar fram alla kartonger med julpynt ... Härlig röra dock :)
Vad fint pepparkakshus förresten, kul med en egen design :)
Ha en fin helg!
Christina

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, praktiskt att tycka om alla mat 🙂

Paula, inget barn städar efter mig... då skulle jag inte hitta nåt.

BP, inget av dessa har hamnat i sopsäcken, det var när sonen satte upp bokhyllor åt mig ❤️

Christina Karlsson, bara tillfällig röra, man måste ju kunna leva. Årets pepparkakshus berättar någon händelse under året, sonen har övertagit traditionen 🎄

Lottens Bokblogg sa...

Måttfullt kaos - gillar det uttrycket!
Ordna bland böckerna känns som vi gör ständigt...

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, mysigt att pyssla med böcker och göra fynd, hitta böcker man glömt! 🙂

Lena i Wales sa...

Jag tror jag lever i ordning OCH oreda i min egen komposition.
Trevlig adventshelg!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, huvudsaken att man hittar!

Anonym sa...

Där med röror är vi lika hör jag :)

Hanneles bokparadis sa...

SaraMadeleine, det finns så mycket gott! 🙂