Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 december 2022

vårutgivning - helgfråga

Nästan funderat på nyårslöfte att bara läsa äldre böcker ur egen bokhylla, men det kommer ju inte hända, fortsätter springa på biblioteket.

Vårutgivningen börjar komma, har du kollat in något du vill läsa i vår?
undrar: Mia i Helgfrågan.

16 kommentarer:

Znogge sa...

Det ena utesluter inte det andra tänker jag. Det finns trots allt nya böcker man ser fram emot att läsa även om bokhyllan erbjuder äldre alternativ.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det kommer nog att bli både och, men jag har inte börjat titta på vårens utgivning.

Hanna Helena sa...

Luen ihan liian vähän, nytkin vaan lahjaksi saamaani adventtikalenteria. Hyvää joulunaikaa sinulle!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, toivottavasti lukuhalusi palautuu 🇫🇮

violen sa...

Syskonen av Margaretha Lindholm hoppas jag få läsa i vår.
Hon är en stor favorit hos mig.

Hanneles bokparadis sa...

Violen, läst att den är bra 📚

Klimakteriehäxan sa...

Ett ånt nyårslöfte borde även jag avge, men jag brukar ju aldrig hålla dem.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag har massor med bra böcker! 📚

Sara Pepparkaka sa...

Jag tänker också ibland att jag bara ska läsa böcker jag redan har, men det funkar aldrig.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, funkar väldigt dåligt 🙂

Mrs Calloway sa...

jag fortsätter som jag brukar, lånar, köper, läser ur egna hyllan

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, det blir liknande här, utbudet av bra böcker sinar inte 📚

Anna i Portugal sa...

Har ingen aning om vad som kommer till våren. Jag har fullt upp att plöja igenom min långa lista med böcker och författare jag vill läsa (där många är tipsade av dig). Men jag misstänker jag lär bli varse om vårens utgivning så småningom :)

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, böcker är ju inte färskvara, behöver inte åtnjutas omedelbart, tål lagring.

Åsa sa...

Skulle inte jag klara, att läsa bara äldre böcker ut egna hyllan. Alldeles för mycket nytt att frestas av.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, nya böcker är frestande 📚