Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

14 december 2022

julteman 🎄 kulturfrĂ„ga

Julkonsert försöker vi hinna med, vi har Ă€ven tre födelsedagar i familjen, jag lyckades spontanköpa tvĂ„ biljetter till julkonsert pĂ„ söndag pĂ„ Konserthuset; Fröken Elvis Jul. Maken fyller Ă„r och han sjĂ€lv ska ha julkonsert pĂ„ morgon med storband i en kyrka đŸŽ· LĂ„nat julböcker pĂ„ biblioteket, Göteborgs-Posten har Den sista adventskalendern av Jenny Fagerlund som följetong. Nu visas Love actually i svtPlay: HÄR.

Vilka tips pÄ kulturella verk pÄ jultema har du? undrar Enligt O i veckans KulturfrÄga.

13 kommentarer:

Lena i Wales sa...

Har nog inte sÄ mycket att komma med.
Missad adventskonserten i kyrkan, tyvÀrr, men myser hemma bland mitt julpynt.
Luciafirande igÄr och idag, fast det Àr ju inte riktigt julfirande.
Ha det bra!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, allt under december tillhör julen ⭐️🎄📚

Znogge sa...

Jag ser en hel del julfilmer pÄ TV. Visst Àr de extremt förutsÀgbara och pÄminner om varandra men jag tycker de Àr mysiga ÀndÄ.

KlimakteriehÀxan sa...

Jag började titta pÄ Ärets kalender i SVT men tröttnade fort.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det Àr inte slutet som Àr viktigt utan vÀgen som Àr mödan vÀrd...

KlimakteriehÀxan, Àlskar Ärets Julkalender, den lyfter fram skillnader vÀldigt bra; vanor, sprÄkbruk, tÀnkvÀrt.

Mrs Calloway sa...

lÀrde mig Love actually förra Äret. fina skÄdespelare, men nÀr jag sÄg om den för nÄgra dagar sedan tÀnkte jag att nu fÄr det dröja nÄgra Är till nÀsta gÄng. Àr dÄlig pÄ det dÀr med julfilmer. Fröken Elvis jul lÄter ju kul

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, tror att det blir bra julkonsert, hon i kassan tipsade om Fröken Elvis

femfemman sa...

FÄr nog ta mig an en julfilm ikvÀll, dÄ jag har tvn för mig sjÀlv.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, du har vĂ€l en egen dator... 🙂 dĂ€r du kan se filmer

Scylla sa...

Det Àr vÀldigt lÀnge sedan det blev nÄgon julkonsert för mig. Det Àr synd!

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, man mÄr bra av bra musik!

enligt O sa...

NÄgra julkonserter, mer Àn mina elevers, blir det inte för mig. En rad böcker har det blivit dÀremot och nÄgra filmer.

Hanneles bokparadis sa...

enligt O, det förstÄr jag, men jag ska Àven lyssna pÄ makens julkonsert med storbandet i helgen, en missade jag pÄ grund av barnbarnets födelsedag.