Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 februari 2023

antikvariska reafynd

Eleganta eskapader : Frank Hellers författarskap till och med Kejsarens gamla kläder (1985) av Dag Hedman, professor i litteraturvetenskap vid Universitetet i Göteborg, hans doktorsavhandling. Hedman var min lärare/föreläsare ett par terminer. Hittade även ett par böcker av Frank Heller, som var mycket produktiv (Heller disputerade 1910 med avhandlingen On the Language of Swinburne’s Lyrics and Epics).
Hittade några fler böcker på antikvariat Faust

4 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Jag har en gammal Frank Hellerbok liggande någonstans, kanske bordekolla upp den.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, jag ska läsa mina gamla Frank Heller, hittat på loppis.

znogge sa...

Grattis till fina fynd!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, alltid kul att fynda på antikvariat 📚