Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 februari 2023

bokmärken för olika genrer #217

Eftersom jag inte har så många bokmärken så jag köpte några nya magnetbokmärken på Konstmuseet; för äventyr, deckare, fantasy, kärlek, filosofi. Kanske även Gerd och BP har bokmärken. Fick också en liten fin bok med gamla Londonbilder hos mitt favoritantikvariat: Faust.


London Bridge 1800

9 kommentarer:

Znogge sa...

Så fina och kul att förnya sig. En trevlig souvenir tycker jag.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, gillar magnetbokmärken 📖

femfemman sa...

Du skriver ordet antikvariat. Var så länge sedan jag besökte ett sådant. När jag var barn och åkte med mamma till stan ( Borås) så gick vi ibland till antikvariat och letade upp några böcker som passade mej. Jag minns ännu lukten från massor av böcker....

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, inte så många kvar, jag besöker gärna antikvariat på mina resor, mer intressant än vanliga bokaffärer 🇬🇧

Äventyret framtiden sa...

Så intressant att det finns magnetbokmärken också. Då har t.om. jag ett på vårt kylskåp. För mig är fortfarande bokmärken något som vi kallade glansbilder när jag var barn. Dina är fina, det röda allra finast.

BP sa...

Bra där! Men du borde dela upp dina nyinköpta bokmärken, annars är de snart slut igen. Så gör jag;-)

Hanneles bokparadis sa...

Karin, snygga och praktiska, ramlar inte.

BP, vi får se, jag har ju redan visat ganska många 📖

Klimakteriehäxan sa...

Söta bokmärken, bra "shopping" som inte tar mycket plats i väskan.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, bokmärken är perfekta souvenirer.