Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 februari 2023

Irlands historia #218

Skulle inte falla mig in att göra hundöron i dessa gamla böcker, använder en hel del små indexflikar Stick'n som inte ramlar.

Älskar dessa vackra historieböcker. Kanske Geddfish ♥ och BP har bokmärken.

History of Ireland from the Earliest Times to the Present Day av Edward Alfred D'Alton.

9 kommentarer:

Lena i Wales sa...

Gillar inte hundöron. Använder bokmärken, men de kan ju också trilla ur.
Gillar dock Irlands historia.
Trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Lena I Wales, tack, små Post it-lappar trillar inte ur.

Znogge sa...

Hundöron är det inte tal om i böcker. Det finns alltid något annat att använda i stället.

God lördag!

BP sa...

Det är många som använder dessa Post-it lappar som bomärken. Riktigt smart, speciellt om man ska skriva en uppsats till exempel. Då kan man "markera" olika ämnen med varsin färg.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, hundöron är en styggelse 😞

BP, och det finns plats för egna små anteckningar 📖

Hanna / Rak i ryggen sa...

Så fina band. Nu längtar jag till Dublin :)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, fick böckerna på mitt antikvariat… för ingen intresserad av gamla böcker 🙃

Mrs Calloway sa...

klart att du inte kan göra hundöron i dina böcker!!! jag gör som du nu när jag till exempel läser Proust. små olikfärgade remsor på viktiga ställen.skulle aldrig vika ett hundöra. trots att det är pocket. min syster som har inbundna ex av böckerna viker massor av hundöron. och hon har läst alla sju delarna. det är mina böcker, säger hon. och det är det ju

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, äldsta barnbarn använder olikfärgade indexflikar Stick'n på olika ställen, när de tar slut så köper jag fler 🙂