Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 mars 2023

Linda Pira & Ladies First på Dramaten

19 maj 2014 genomfördes en unik hiphopkonsert på Dramatens stora scen. Chefen Marie-Louise Ekman välkomnade kvinnorna. På scen stod rapparen Linda Pira tillsammans med debutanter som Rosh, Kumba och Rawda ihop med mer rutinerade rappare som Cleo (Femtastic). Men också sångerskor som Julia Spada och Sep. Från början ihopsamlade av Linda Pira för remixen av en av årets mest hyllade hiphop-låt, Knäpper mina fingrar. Vi får se alla musikakterna från konserten tillsammans med intervjuer och ett unikt backstage-material från den speciella dagen och kvällen. Lyssna: HÄR.

2 kommentarer:

znogge sa...

Spännande konsert låter det som. En fin lokal dessutom :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, spännande konsert, duktiga artister 🙂