Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 april 2023

i betraktarens ögon #226




Ibland kan ögonen visa lite märkliga saker. Ett roligt och aktuellt bokmärke jag fick av bibliotekarien (KLICKA på bilden). Kanske Gerd och BP också har bokmärken.

12 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Jag förstår inte bokmärket :) En naken man med en bok. Med den kroppshållningen ser det onekligen ut som om han "sätter på" boken. Men visst ser jag att det är tummen som ligger i boken. Alltid roligt när konst sätter igång tankarna.

Znogge sa...

Allt ligger i betraktarens ögon!

Hanneles bokparadis sa...

i alla fall aktuellt, handlar om Världsbokdagen 2023 i morgon 📚

Veiken sa...

Hahaha! Det gäller att kolla noggrant! :)

Klimakteriehäxan sa...

"Intressant" bildval ... eller lite konstigt, snarare ... tror att konstnären är en av Zetterquistarna från Arvika/Rackstad.

Hanneles bokparadis sa...

stämmer, om man klickar på bilden kan man läsa göteborgaren Johan Zetterquists namn

BP sa...

Ja, annorlunda är det, bokmärket. Nu vet jag inte vad den nakna konstnären har att göra med världsbokdagen, men jag köper absolut "nytänket":-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, sambandet ät lite svårtolkat men det finns i alla fall en bok med 📖

Geddfish ♥ sa...

Världsbokdagen! Och ett annorlunda bokmärke.
Jag tog inte med något denna gången.
Trevlig söndag!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ önskar detsamma!

Lena sa...

Vad vill biblioteket kommunicera och vem vänder man sig till med bilden tänker jag.
Lena

Hanneles bokparadis sa...

Lena, vem vänder man sig till…?