Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 april 2023

Världsbokdagen - helgfråga

Lyssnat på en finsk författare, Arttu Tuominen.

Till helgen den 23 april är det Världsbokdagen. Kommer du uppmärksamma detta?
Veckans helgfråga hos: Mia.

11 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Det var ingen författare jag kände till.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, aktuella nutidsdeckare, Arttu Tuominens böcker har översatts till svenska.

femfemman sa...

Om jag får tid, så ska jag ta mig an någon bok som ligger och väntar. 😊 Det blir tillräckligt firande för min del!

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, firande med en bra bok passar alltid.

Mrs Calloway sa...

har inte läst något av den här författaren. däremot av Antti Tuomainen

Robert W sa...

Uppmärksammande du världsbokdagen genom att lyssna på den här författaren?

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, lyssna på författare från andra länder är väl ok…?

znogge sa...

Jag läser ju varje dag så det kommer jag i alla fall att göra. Kanske ska jag testa någon helt ny? Det beror på om jag hinner till bibblan i morgon vilket är tveksamt...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, trevligt att fynda nytt på biblioteket 📚

Åsa sa...

Känner inte till författarnamnet.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, finska författare är mer kända i Finland.