Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 maj 2023

Årets bok - helgfråga

Många böcker som pockar på uppmärksamhet. Emma Hamberg har jag läst, nyfiken på Jesper Wung-Sung och Sharon Gosling.

Vad tycker du om Årets bok nomineringarna?
Veckans helgfråga hos: Mia.

13 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Känner mig ganska nyfiken på flera, men inte supersupersugen ...

Rämmengården sa...

Flera av dem verkar spännande, men jag har bara läst Au revoir Agneta.

Hanneles bokparadis sa...

Emma Hamberg skriver trevliga böcker.

Mia Eggimann sa...

Emma Hambergs böcker brukar jag lyssna på den 'är så trevlig

znogge sa...

Emma Hambergs senaste väntar jag på men reservationerna är många...

Hanneles bokparadis sa...

Bokhandeln i fyrtornet av Sharon Gosling låter trevlig.

Anna i Portugal sa...

Au revoir Agneta, åh det är nr 2 som kommit. Älskade 1:an så den här ska jag läsa genast (efter den jag läser nu då...Bokälskarna). Fyrtornet lockar också.

Hanneles bokparadis sa...

många bra nomineringar i Årets bok

Mrs Calloway sa...

några stycken hade jag tänkt läsa i alla fall

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, så blir det nog.

Åsa sa...

Emma Hambergs bok verkar populär. John Ajvide Lindqvists böcker har jag tröttnat på, så den kommer jag inte att läsa.

Lena sa...

Har redan läst EN lyckligare tid och är nyfiken på minst fyra till.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, Hambergs böcker är trevliga.

Lena, tack för påminnelse.