Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 maj 2023

FREE Printable Books for Early Reading

Below are hand-picked, printable books for English-speaking kids (aged 4-8), and for people who are learning to read English as a second language. These books are free to print! You can share them with students, family, and friends. HÄR.

6 kommentarer:

femfemman sa...

Toppen! Finns lite sådant även då jag jobbade "på riktigt".
Bra för barnbarna om några år. Först får de bli säkra på att läsa på svenska. Sexåringar är på god väg....

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, bra uppgifter även med barnbarn 🇬🇧
Ett av barnbarnen gick på engelsk förskola, det har hon haft stor nytta. Man behöver inte vänta på läskunnighet.

KajsaLisa sa...

Vilken bra ide, kul när människor vill hjälpa varandra.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, dessa kan barnbarnen ha glädje av 🇬🇧

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Lätt att ha någonting trasigt hemma.

Hanneles bokparadis sa...

helst inte, Saramadeleine