Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 maj 2023

Augustprisvinnaren Ia Genberg som omslagsflicka i Vi Läser

Fin intervju med Ia Genberg i Vi Läser nr 3*2023. Hennes Detaljerna vann Augustpriset 2022, en roman med fyra porträtt och tusen detaljer. En bok jag gärna vill ha i egen bokhylla, många nya detaljer man upptäcker vid omläsning. Yukiko Duke ger flera feelbad-tips för hängmattan. Mycket annat intressant.

5 kommentarer:

Mösstanten sa...

Detaljerna var bra, tycker jag. Läser gärna mer av Ia Genberg.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, värdig Augustprisvinnare, mer intressanta tips i tidningen.

Mia Eggimann sa...

Jag har aldrig läst något av författaren

Znogge sa...

Tack för tipset. Den ska jag absolut läsa. Förstår inte hur jag kunnat missa den...

Hanneles bokparadis sa...

en bok som man kan läsa om, upptäcka nytt, en bra bok