Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 juni 2023

Nabucco av Giuseppe Verdi #232

På mors dag var vi på opera tre generationer, jag med dotter och äldsta barnbarn. Vi såg Nabucco av Giuseppe Verdi, i modern tappning. Väldigt vacker musik, Fångarnas kör, vi njöt alla tre. Jag sparar biljetten som minne och bokmärke. Kanske även Gerd och BP har bokmärke.

7 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Jag har aldrig varit på opera. Lät riktigt trevligt att gå dit med dotter och barnbarn.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, vi njöt alla tre, så vacker musik; Fångarnas kör.

znogge sa...

Så trevligt att gå tre generationer tillsammans!

Geddfish ♥ sa...

Alldeles perfekt alltsammans. Var det Fångarnas kör? SÅ vacker är den.
Soliga hälsningar från den sjungande staden!

Hanneles bokparadis sa...

fjortonåringen som ville gå på opera, hon beställde biljetter.

BP sa...

Du sparar biljetten som bokmärke, vilket jag också hade gjort. Både som minne och för att det är ett perfekt fejkat bokmärke:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, inte bestämt mig om det blir i en Italiens bok 🙂