Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 augusti 2023

örtigt #240

besökt Ven och Tycho Brahes örtagård, inköp av planta, har flera örtböcker där etiketten passar som bokmärke. Kanske även Gerd och BP har bokmärke.
Irakisk mat innehåller berberisbär, gott.

4 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Har jag nog aldrig smakat.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, finns i invandraraffärer, har ätit hos persiska vänner, gott.

BP sa...

Ett perfekt bokmärke:-) Kan till och med tänka mig att de doftar örter:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, livet utan örter skulle vara tråkigt 🎋