Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 juli 2023

Sommarfrågor II - fem en fredag


1 Vad är det längsta du reser i sommar? buss från Hisingen till Göteborg.
2 Hur spenderar du en regnig sommardag? med en bra bok.
3. Blir det någon spontan utflykt i sommar? segeltur med äldste sonen.
4. Hur svalkar du dig på bästa sätt? skugga.

5. Har du något smultronställe där du är nu? vår lilla trädgård.

Sommarfrågor II hos: ElisaMatilda.

21 kommentarer:

Kerstin sa...

så härligt smultronställe - mitt är hemma hos mig själv, en ynnest att känna så tycker jag, ha en fin sommar!

Hanneles bokparadis sa...

Kerstin, borta bra men hemma bäst 🙂

Susie på Stjärnarve... sa...

Det är helt klart att bästa smultronstället är "hemmavid"...
KRAM-Susie

Geddfish ♥ sa...

Vägarbeten. Ja, det har jag gott om också, tyvärr. Det ställer till det i kollektivtrafiken.
Förstår att ni har en underbar trädgård. Det är jag uppväxt med.

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ barnbarnen älskar farmors djungel. Spårvagnar går ofta, ändringar med hållplatser.

femfemman sa...

Gott att vara hemmanöjd! Och visst finns det mycket att njuta av nära ens hem...tror att det är så för de flesta!

Mrs Calloway sa...

altanen är mitt första och lättast åtkomliga smultronställe. det brukar alltid bli spontana utflykter under sommaren. träden i trädgården ger svalka

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, det blir många timmar på altanen med en god bok 📚

Hannas krypin sa...

Segeltur med sonen låter riktigt trevligt!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, två av sönerna seglade, en har flyttat nyss.

Susjos sa...

Segeltur låter mysigt!
Liksom smultronstället i trädgården ;-)

Paula sa...

Härligt att komma ut i segelbåt! Och skugga behöver man uppsöka om man vill överleva hettan. Trevllig helg

Hanneles bokparadis sa...

det enkla kan vara bäst

BP sa...

Återigen så är böcker bästa sättet att spendera sommaren på oavsett om det är soligt eller inte.
Kul att du också har ditt smultronställe hemmavid. Det har jag också. Känns skönt och tryggt:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, eller hur! Skönt att slippa stressa omkring 🙂

Anna i Portugal sa...

Vilken fin trädgård ni har, härligt med gulregnet!

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, liten men naggande god! 🙂

Susie på Stjärnarve... sa...

Helt klart är det hemma som är bäst, men man kanske inte vill se precis samma vy hela tiden! Det är då man kan ta en sväng med bilen och kanske besöka nån sevärdhet eller bara njuta av åkturen...
KRAM-Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, eller ta spårvagn till trevliga aktiviteter.

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Åh så härligt med resa mellan platser med bussen.

Hanneles bokparadis sa...

SaraMadeleine, Göteborg inklusive skärgården har mycket att erbjuda, ibland får man ta en färja till någon ö.