Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 juli 2023

göteborgskt #235

Nytt bokmärke som hedrar Göteborg 400 år. Hittade även ny fotobok på biblioteket Elizabeth II Princess, Queen, Icon. Kanske även Gerd och BP har bokmärke.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Vilket fint och passande bokmärke staden till ära!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, har flera passande böcker till det fina bokmärket 🙂

Anna i Portugal sa...

Grattis Göteborg! Och fint bokmärke.

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, det har varit en del firande, musik, teater, mm

Lena i Wales sa...

Vad kul med detta unika bokmärke.
Trevlig helg!

BP sa...

Älskar bokmärket! Kul att kommunen ger ut ett bokmärke för att fira sitt 400 årsjubileum.

Hanneles bokparadis sa...

Ett speciellt år att minnas för göteborgare.

Geddfish ♥ sa...

Vackert bokmärke och minne av 400 år! Jag fick ett bubbel då detta firades men det är urdrucket vid det här laget.

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ wow, så trevligt!