Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 september 2023

e-böcker - helgfråga

ja, sporadiskt, har laddat ner från biblioteket nån gång.
Fast "mina" böcker finns sällan som e-böcker.

Svenska Litteraturbanken: litteraturbanken.se/
Arkiv for Dansk Litteratur: http://adl.dk/
Norska Bokselskap: http://www.bokselskap.no/
ca 600 finska klassiker: Klassikkokirjasto.kansalliskirjasto.fi/

I måndags var det e-bokens dag. Läser du e-böcker?
Veckans helgfråga hos: Mia.

7 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Japp, som du redan vet numera :) Jag läser bara eböcker i princip. Tog inte ens med mig böcker från Sverige när vi var där nu, trots att svärmor hade en hög som hon läst färdigt.

femfemman sa...

Har aldrig testat. Föredrar absolut pocketböcker. De är lagom stora, och lätta att handskas med.

Mia Eggimann sa...

Jag tycker det är bra det finns.

Hanneles bokparadis sa...

Absolut, toppen att e-böcker finns, bra komplement.

Mrs Calloway sa...

ja, helt klart ett bra komplement. och för somligt av äldre datum kan det vara enda lösningen

Åsa sa...

På Litteraturbanken finns mycket spännande, fast vill inte läsa hela böcker på skärm.

Hanneles bokparadis sa...

bra komplement, bra att det finns olika