Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 september 2023

favoritmånad - fem en fredag

Gillar denna årstid, vackert, har en riktigt bra regnkappa.

1 Vad börjar bra men slutar dåligt/sämre? inte helt klar än med den stora förrådsrensingen.
2 Vad är spännande i början och slutet men tråkigt i mitten? shopping.
3 Vad är gott men egentligen inte? saftig biff som kallnat.
4 Vad känns jobbigt i början men bra när du är färdig? Städning.
5 Vad var du snabb på tidigare men som nu går långsammare? Promenad.

Process Fem en fredag hos: ElisaMatilda.

18 kommentarer:

Mösstanten sa...

September är en fin månad.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, fint på flera sätt!

Anna i Portugal sa...

Har alltid gillat september! Gillar ditt svar på 2:an! Jag tröttnar efter 5 minuter :)

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, shopping gilla jag bara i antikvariat och bokaffärer 🙂

Znogge sa...

September kan vara en mycket fin månad och hoppas på det även i år.

Klimakteriehäxan sa...

Ser att vi är flera som nämner städningen ... av lätt begripliga skäl!

Mrs Calloway sa...

shopping kan vara riktigt trevligt i rätt sällskap. visst är städning tråkigt! promenaderna tar absolut längre tid

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, faktiskt roligt att shoppa med tolv- och 14-åringen 💕

Geddfish ♥ sa...

Jag håller med dig i alla dina svar även om jag inte svarat exakt lika.
Däremot är det en process varje gång jag tittar in till dig. Efter några sekunder blir jag utkastad, så hinner knappt läsa.
Men kommentera går fint. Dessa bloggportaler är verkligen en process.
Ha det fint!

Paula sa...

Saken är biff! Helt klart ska den ätas het

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Åh låter ljuvligt med städning. Haha kanske är knäpp men tycker om sådant.

Hanneles bokparadis sa...

roligare läsa böcker 📚

BP sa...

Fyran och femman är vi helt överens om. Vad gäller femman så skyllar jag på mitt ryggelände;-)
Älskar blodiga biffar, men rent allmänt så är kallnat mat ingen höjdare - yuck!
Shopping tyckte jag var betydligt roliga när jag var ung. Nuförtiden hittar man ju bara tråkkläder som vi pensionärer förväntas bära. Och då är det inte roligt längre att shoppa.

Hanneles bokparadis sa...

BP, roligt handla med tonåringen, trevligt sällskap 😍

åsa sa...

Någonting är fel 😑 det är typ nästan omöjligt att komma in i Din blogg och att kommentera. En process ☺️
Att shoppa är icke min favoritsyssla, men oftast gör jag det med min dotter och det är roligt att hon 17åringen vill ha med mig.
En fråga, Din son med familj har de bosatt sig i Åre på riktigt eller är det tillfälligt? Nyfiken på hur man kan få för sig att flytta från Göteborg till Åre.
Ha en fortsatt bra dag 👋/åsa

Hanneles bokparadis sa...

åsa, försökt fixa på olika sätt... trycker bara bort i min iPad. Visst är det kul att shoppa med ungdomar, man lär sig saker tillsammans med dem. Vet inte hur sonens familj tänkt, familjen gillar snö, svärdotter från Västerbotten... kanske blir de kvar.

Susie på Stjärnarve... sa...

Shoppa är nåt jag aldrig gilla, så för mig är det här med att shoppa på nätet perfekt!
KRAM-Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, köper böcker på nätet 📚