Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 september 2023

trädnamn - tisdagstrio

88 böcker du inte behöver läsa av Kalle Lind handlar delvis om mitt eget bibliotek...  Kalle har signerat min bok.


Under det rosa täcket av Nina Björk finns i min feministhylla


Vem vänder i ljus mitt mörker
och Sedan kan allting hända av Anna Greta Wide, hon finns som brunnslockspoesi.





Träd i författarens efternamn (ek, lind osv) - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

20 kommentarer:

Mösstanten sa...

Under det rosa täcket tror jag att jag har läst. De andra två blir jag nyfiken på, särskilt de 88 böckerna.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, Kalle Linds bok är ganska rolig.

Ugglanoboken sa...

Jag gillar Kalle Lind! Funderar på att läsa hans bok om Hasseåtage.

Maria sa...

Under det rosa täcket minns jag som bra! Wide är ny för mig - hennes böcker blir jag nyfiken på!

Sara Pepparkaka sa...

Kalle Linds bok verkar så där spontant mest intressant!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, Kalle Lind berättade om sin bok HasseåTage.

Maria, Under det rosa täcket har jag i min feministhylla.

Znogge sa...

Kalle Linds bok låter kul :D Ett signerat exemplar är aldrig fel heller.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, har mest signerade trädgårdsböcker 📚

Klimakteriehäxan sa...

Kalle Lind har många goda idéer, tycks det!

Robert W sa...

Kärnfulla trädnamn, men jag har inte läst något av dem.

Mrs Calloway sa...

Kalle Lind kan vara riktigt bra ibland. Nina Björk har jag i hyllan. börjar på den då och då. Anna - Greta Wide har jag läst fina dikter av

Cinnamon sa...

Under det rosa täcket har jag läst. Kalle Linds bok har jag hört talas om.

Hanneles bokparadis sa...

ska plocka fram Under det rosa täcket ur hyllan

C.R.M. Nilsson sa...

Inte läst någon av dina, men jag skulle vilja läsa Under det rosa täcket.

Lena sa...

Under det rosa täcket står i min olästhylla. Tack för övriga tips.

Mia Eggimann sa...

Jag är inte så bekant med någon av dina träd böcker.

Monika sa...

Tre som jag inte har läst.

Hanneles bokparadis sa...

En rejäl blandning olika böcker, alla tre bra på sitt sätt.

Lotten sa...

En feministhylla skulle jag också vilja ha!

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, min feministhylla innehåller mycket intressant 🙂