Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

02 oktober 2023

gifta 40 Ă„r 💕 hemma frĂ„n Normandie

Underbara dagar med upplevelser, god mat, gifta 40 Ă„r 💕
Underbara dagar i Normandie, Àtit gott, sett fina slott: Jean-Marie, Pérouse de Montclos, Angers, Azay-le-Rideau, Nantes, Ussé, Villandry.
Klostret Mont-Saint-Michel, mÄnga trappor.

Landstigningen i Normandie, 9 387 unga mÀn miste livet.

Ostronprovning.

Kaptenens arbetsplats. Besök pÄ stort bÄtvarv i Nantes.

Monets trÀdgÄrd höstvackert.

12 kommentarer:

Mösstanten sa...

Vilken fin resa! Och att nÀrma sig besöksmÄlet pÄ vattnet ger ju en alldeles sÀrskild upplevelse.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, besöksmĂ„len sĂ„g vi i land, klĂ€ttrade i mĂ„nga slottstrappor 🙂

Znogge sa...

Vilken fantastisk resa ni har varit ute pÄ. SÄ mycket intressant ni har sett. En resa helt i min smak kan jag sÀga!

VĂ€lkomna hem!

Anna i Portugal sa...

Vilket fint sÀtt att fira 40 Är (minst) av kÀrlek!

KlimakteriehÀxan sa...

HĂ€rlig resa, det ser man tydligt!

Hanneles bokparadis sa...

jo, 40 Ă„r tillsammans Ă€r vĂ€rt att fira lite extra 😍

femfemman sa...

Ser sÄ hÀrligt ut! Har besökt en del av platserna. Det trapprikavklostret skulle jag gÀrna se.God kvÀll! Och grattis..

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, klostret Mont-Saint-Michel Àr fantastisk plats.

Ylva sa...

Åh, ni har varit i Frankrike, inte bara lĂ€ngtat dit som du skrev hos mig. Mt saint Michel har jag ocksĂ„ varit i, jĂ€ttevackert!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, jag blev lite höjdrÀdd pÄ Mont-Saint-Michel...

Lena i Wales sa...

Roligt att fÄ se bilder frÄn Normandie!
En hel del igenkÀnt frÄn alla mina resor dit.

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, finns vÀldigt mycket att titta, inte varit sÄ mycket i Frankrike.