Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 november 2023

Luna: Den magiska stenen

Luna och superkraften: Den magiska stenen av Sören Olsson, Leif Eriksson & Martin Svensson. BookMark.

Nioåringen har läst och gillat:
Denna bok är fylld av äventyr och full med kreativa idéer, till exempel när dom kom på hur dom skulle få ”Ulfen att träffa sin bästa vän”.

Jag hade svårt att slita mig från boken jag läste ut den på en kväll och en dag, den är sååå spännande.  

Denna bok handlar om att Lunas superkrafter hade blivit annorlunda, hon hade börjat höra folks tankar. När hon en kväll skulle gå och fylla på sina superkrafter vid sjön så hör hon en röst i huvudet som sa ”lek inte med elden”.

/Stina

Bra bok under Läslov och som julklapp 🎁 🎄

3 kommentarer:

femfemman sa...

Tack för julklappsförslag!

Mösstanten sa...

Säkert jättespännande. Bra att det finns så mycket litteratur till barnen.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, Luna-böcker riktigt bra och spännande.

Mösstanten, roligt när barnen hittar böcker det gillar.