Jag Àr anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och Àga böcker, lÀser, fotograferar, periodvis lÀsare; lÀser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek Àr uppfylld, Àr gift med en boklÀsare som Àlskar Fantomen. Som mormor och farmor lÀser jag Àven barnböcker. Jag mÄr bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker mÄste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den hÀr bloggen:

03 november 2023

brittiskt antikvariatfynd 🇬🇧

100 places to visit Britain, underbara foton, mĂ„nga minnen frĂ„n mina resor, njuter! Hela 10 kr fick jag betala frĂ„n utgallringshyllan. Böcker som kanske bara intresserar mig... Älskar resor i lĂ€sfĂ„töljen. Fina foton frĂ„n platser i Cornwall dĂ€r sonen och jag vandrade i höstas.
Varierande natur och varierande höjder.

14 kommentarer:

Mösstanten sa...

Fin bok för att lÀsa och minnas. Jag förstÄr att det var en upplevelserik och minnesvÀrd resa.

femfemman sa...

Vackra Cornwall!
Kul att Äteruppleva platser som man besökt! God onsdag!

Hanneles bokparadis sa...

en riktigt fin bok för en anglofil 🇬🇧

Lena i Wales sa...

I litteraturens vÀrld kan man resa nÀr man vill och inte blir det sÄ dyrt heller.
Ha det fint!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, varken dyrt eller besvĂ€rligt 🙂

Znogge sa...

Grattis till ett mycket intressant och prisvÀrt fynd!

KlimakteriehÀxan sa...

BĂ„de praktiskt, bekvĂ€mt och billigt att resa i fĂ„töljen. Men NÅGOT saknas vĂ€l Ă€ndĂ„?

Hanneles bokparadis sa...

saknas ingenting nĂ€r man sitter med en bra bok i lĂ€sfĂ„töljen 📔

Geddfish ♥ sa...

Det sÄg ju vackert ut! Jag har Àgt mycket sÄnt, men men, jag hÄller pÄ och gör mig av med stora fina böcker nu.

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ jag njuter av mina böcker! 📚

Anna i Portugal sa...

Det Àr ju det enda viktiga med dina böcker, att du gillar dem :)

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, eller hur! 🙂

Ylva sa...

Du har ju den bÀsta kombinationen frÄn fÄtöljen; bÄde nya platser och att Äterse platser dÀr du varit.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, precis sĂ„! 😀