Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 november 2023

tofsar #251

Vi hade lokal Bokmässa häromveckan, jag köpte till barnbarn och fick bokmärken. Fick också ett fint bokmärke med tofsar som författaren gjort själv. Texten bakom:

De bästa ögonblicken i läsning är när du stöter på något - en tanke, en känsla, ett sätt att se på saker - som du tyckte var speciell och speciell för dig. Och nu, här är det, fastställt av någon annan, en person som du aldrig har träffat, någon ens som är död länge. Och det är som om en hand har kommit ut och tagit din.
Alan Bennett
Kanske även Boklysten, Gerd, Klimakteriehäxan och BP har bokmärke.

4 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Snyggt!
I dag har jag ett litet återfall i bokmärkesbranschen.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, trevligt budskap också.

BP sa...

Vilka snygga bomärken! Du kommer alltid över en massa bokmärken. Du portionerar inte ens ut dom...

Hanneles bokparadis sa...

BP, barnens bokmärken får de i sina julklappsböcker 🎁