Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

24 november 2023

tacksam - fem en fredag

1 Vad är något du tar för givet men är tacksam för? bra vardagar.
2 Vilken tradition under årets högtider betyder mest för dig? juldagen med allt lugn och god mat.
3 Vilken upplevelse under det gångna året uppskattar du mest? vår bröllopsresa till Normandie, firande av 40 år
4 Vilken utmaning under året är du glad att du tog dig an? dagar med barnbarn.
5 Vad är du mest tacksam för i år? att knopp och kropp ok.

Tacksam Fem en fredag hos: ElisaMatilda.

20 kommentarer:

it_is/Anette sa...

Skoj läsa dina svar. Jag kan hålla med om att juldagen är en lugn skön dag under julhelgen. Och bröllopsresa låter som något verkligen speciellt en upplevelse som ger ett fint minne.
Ha en fin helg.

Hanneles bokparadis sa...

Annette, när vi gifte oss för 40 år sedan blev det ingen bröllopsresa, jag var höggravid och det blev KK ganska omgående 💕

Karoleen sa...

Härligt med bröllopsresa, trots att det tog många år =) Vi gjorde en ordentlig "smekmånad" ett halvår efter bröllopet med en 1 månadsresa till Egypten. Den gläds jag åt att vi gjorde men vill återuppleva den, det hade varit underbart! Ha en fin helg!

Hannele på Hisingen sa...

Karoleen, vilket härligt minne!

Mrs Calloway sa...

håller med om juldagen. då ska en slappa med julklappsböckerna efter julottan. fungerande kropp och knopp är verkligen något att vara tacksam för

Znogge sa...

Nummer 5 är A och O och är grunden för allt annat.

Trevlig fredag!

Ylva sa...

Jag försöker att inte ta för givet att jag är frisk och är tacksam för det.

Hanneles bokparadis sa...

man vill ju gärna hänga med, på flera plan

Anna i Portugal sa...

Kul att läsa dina svar! Knopp och kropp, det är grunden för att ens kunna vara tacksam tänker jag :)

nillas liv på pinnen sa...

Det hade kunnat vara jag som gav de svaren! Förutom bröllopsresan. Jag undrar hur många kvinnor som håller med om att juldagen är långt skönare än julafton! Kanske alla (som stressat sig igenom alla julförberedelser).

Hanneles bokparadis sa...

Anna i Portugal, skönt att vara i form, sett omkring mig att alla inte är det.

Nilla, många kvinnor tror jag. Nu delar vi på jobbet med jul, slutat att göra allt själv...

BP sa...

Så både du och Klimakteriehäxen kunde fira 40-årig bröllopsdag i år. Jättekul! Och visst ska man vara tacksam för att kroppen håller (än) och att hjärnkontoret fortfarande fungerar...

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Låter som en fin resa 😊

Paula sa...

Grattis till 40 år, kul att ni kunde fira med en resa. Vardagar ska man vara rädd om, ofta är det dom man minns...

Klimakteriehäxan sa...

Dina svar skulle kunna vara mina, om man bortser från att jag inte kom iväg till Normandie.

Hanneles bokparadis sa...

BP, viktigt med kropp och knopp, 40 år går fort när man har roligt 💕

Paula, bra att kunna uppskatta vardagar.

Klimakteriehäxan, egentligen ville vi till Paris men denna resa också fin upplevelse.

Susie på Stjärnarve... sa...

Man har ju efter dom senaste åren lärt sig att det där med att vara frisk inte är nåt man kan ta för givet tyvärr. Men så länge man är med i huvudet så får man vara nöjd...
KRAM-Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, underbart att ha huvudet med!

Susjos sa...

Barnbarnsdagar är underbara! Å visst är man glad att huve toch kropp hänger med!
Ha en fin helg!

Hanneles bokparadis sa...

Susjos, det finns mycket att vara tacksam över!