Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 december 2023

framtidsplaner - helgfråga

vill helst inte stressa med min läsning, inga större planer, blandar olika genrer, nytt och gammalt. Nya finska böcker i min Finska Bokcirkel. Några fler av de första Nobelpristagare vill jag läsa.

Jag ska delta i Ugglands: Novellresa.



Har ni gjort några läsplaner inför 2024? undrar: Mia.

12 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Ja men vad trevligt med noveller.

Sara Pepparkaka sa...

Novellresan har jag också funderat på!

Boklysten sa...

Noveller är alltid trevliga!

Hanneles bokparadis sa...

är väldigt förtjust i noveller, finns i alla genrer, för alla smaker 📚

znogge sa...

Nej, varför stressa!

Mrs Calloway sa...

Mia undrar ju också om vi är intresserade av att delta i Helgfrågan under 2024. jag känner mig fri att läsa vad jag vill när jag vill även om jag deltar i några utmaningar

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, stress är ju inte nyttigt 🙂

Mrs Calloway, Helgfrågan är ju trevligt.

Robert W sa...

Det låter som en trevlig utmaning.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, det kommer nog bli bra nytt bokår

Åsa sa...

Novellresa lät spännande. God tur!

Lena sa...

Novellresan låter trevlig. Funderar på om jag skall delta. Vill inte pressa mig för mycket.

Hanneles bokparadis sa...

finns noveller i alla genrer och för alla smaker