Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 december 2023

Gott slut 2023 ⭐️ fem en fredag


1 Vad var det bästa med 2023? kryssning i Normandie med maken.
2 Vad ser du fram emot med ett nytt år? fortsätter samma stil.
3 Gjorde du vad du tänkt göra under året? i stort sätt.
4 Vad har varit din största framgång i år? trivsamt liv.
5 Hur avslutar du det här året? stillsamt hemma och skåla till Tennysons Nyårsklockan. Alfred Tennyson (1809-1892) är upphovsmannen till dikten Nyårsklockorna.
Han skrev romantisk viktoriansk vers och var populär hovpoet efter Wordsworth.

Gott slut 2023
⭐️ Fem en fredag: ElisaMaatilda.

20 kommentarer:

Znogge sa...

Resor ger oftast så fina minnen!

Boklysten sa...

Låter som att du haft ett bra år. Gott Nytt 2024!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, speciellt bra resor!

Boklysten, tack detsamma!

Carita Liljendahl sa...

Just det - jag hade ett par Sverigeresor också som var minnesvärda.
Men jag kunde inte räkna upp allt, så jag valde bostadsmässan, som en kommun bara kan få ordna en enda gång :-)

Klimakteriehäxan sa...

Skönt att kunna se tillbaka på ett år som varit riktigt snällt! Den där resan till Normandie måste ha varit en superhöjdare.

Hanneles bokparadis sa...

Carita, man minns inte allt, nu kan vi börja skriva i tomma blad 📖

Klimakteriehäxan, trevligt sätt att fira vår 40-åriga bröllopsdag 💕

Mrs Calloway sa...

jag har föreslagit min historieintresserade make en resa till Normandie. så trevligt med resor. nya platser nya människor

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, Normandie är verkligen fyllt av historia.

Susjos sa...

Låter som ett fint år, och visst minns man resorna man gjort!
Ha en fin fredag!

femfemman sa...

Låter gott med ett stillsamt nyår. Här ska vi ha tio gäster. Knytkalas, så vi slipper att fixa alla mat. Men... nä... jag hade föredragit en lugn afton. Men samtidigt... så är det ett sätt att träffa vänner. Synd bara att det inte är hälften så många åt gången.. tycker jag...

Hanneles bokparadis sa...

Knytkalas är toppen!

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Perfekt att resa, det är saker man ska göra om man uppskattar det :D

Kina sa...

Önskar dig ett lika fint 2024 som detta år verkar ha var! Gott Nytt År!

BP sa...

Kort och gott - du har haft ett bra år som du är nöjd med. Nu är det bara att satsa på 2024!

Önskar dig ett Gott Nytt (Blogg-)år!

Ingrid sa...

Det är trevligt att ha resor att tänka tillbaka på!
Gott slut och ett Gott nytt år önskar jag dig!

Hanneles bokparadis sa...

önskar detsamma! ⭐️

Paula sa...

Det var några år sedan jag var ute och reste, få se om någon möjlighet ges nästa år, men det går då rakt inte någon nöd på mig här hemma i Svedala heller. Gott nytt År

Hanneles bokparadis sa...

Paula, borta bra men hemma bäst!

Susie på Stjärnarve... sa...

Önskar dig och de dina en lugn och skön nyårsafton samt ett GOTT NYTT ÅR!
KRAM/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, önskar detsamma! ⭐️