Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 december 2023

julens färger - tisdagstrio

Tack för alla fina teman och God Läsjul!
Antikvariat Fausts traditionella julskyltning, med rött innehåll.


1 Jag skulle så gärna vilja förföra dig : men jag orkar inte (2013) av Margareta Strömstedt är delvis ett tidigt inlägg i #metoo-debatten, om män som tar för sig.
2 Väldigt sällan fin av Sami Said.
3 Älskaren och mördaren : Shakespeare och den andra spelplatsen av Leif Zern


Bokomslag i julens färger - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

17 kommentarer:

Mösstanten sa...

Tre röda böcker passar bra till jultemat. Sami Saids bok har jag läst och Margareta Strömstedts skulle jag gärna vilja läsa.

Anna i Portugal sa...

Rött är definitivt en julfärg. Väldigt fint skyltfönster! Inga böcker jag läst, men blir sugen på Margareta Strömstedts. TAck!

Hanneles bokparadis sa...

alla tre böcker är bra läsvärda 📕

Mia Eggimann sa...

Det var helt nya böcker för mig

Znogge sa...

Rött är ju en färg som ligger i tiden och visst blev det fint i skyltfönstret.

Hanneles bokparadis sa...

Sami Said är bra, han har skrivit flera, gillar skyltfönstret.

Veiken sa...

Rött är julfärgen nummer ett. Grönt kommer som god tvåa!

Mrs Calloway sa...

Strömstedt har jag läst och säkert några i skyltfönstret också

Maria sa...

Har inte läst någon men vill läsa dem alla! Bokologen

Monika sa...

Tre för mig okända böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Leif Zern har skrivit många intressanta böcker, Kaddish på motorcykel tyckte jag om.

Lena sa...

Röda och fina. Har inte läst någon av dem.

Lotten sa...

Saids bok är jag nyfiken på.

Cinnamon sa...

Tacxk för tipsen!

Hanneles bokparadis sa...

Sami Said varit nominerad till Nordiska Rådets litteraturpris och annat.

Ugglanoboken sa...

Vilken fin julskyltning! Said har jag en oläst bok av i hyllan.

Hanneles bokparadis sa...

Helena, vill läsa mer av Sami Said.