Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 december 2023

julnostalgi

Efter 50 år i Göteborg blir det inte mycket finsk mat, men på julen blir man lite nostalgisk. Jag har varit på två finska Julmarknader på Hisingen, allt var slut, EN tant som bakar. Tur att vi har fått lite andra traditioner, nu blir det gärna något brittiskt, italienskt, tyskt... Italiensk Panettone, tysk Stollen och engelsk Christmas pudding.

7 kommentarer:

Znogge sa...

Kul med nya inslag när det gäller julmaten.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, en julig matresa 🧑‍🎄

femfemman sa...

Trevligt med lite nytt! God kväll

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, vi försöker hitta någon ny rätt varje jul.

Mösstanten sa...

Både gammalt vanligt och nytt är bra.

Anna i Portugal sa...

Kul med variation!

Hanneles bokparadis sa...

Kul att testa, inte "förbjudet" testa lite nytt, att det inte bara blir samma samma hela tiden.